Kirjoittaja transom » 23.06.2020 20:19
Itse ottaisin ensin neulan kokonaan ulos ja tarkistaisin neulan pään ja o-renkaiden kunnon. Jos neulan varsi vuotaa, ei säätö oikein onnistu.
Jos ok, niin sitten säätö (vakio 50hp kaasari 50 hp koneessa, voi vaatia vähän kokeilua 40hp koneessa):
Kierrä ensin neula kevyesti sisäänpäin kunnes pysähtyy. Se pysähtyy lyijykuulaan, joten kevyesti. Silloin neula on kiinni. Avaa 2 1/2 kierrosta ulospäin. Se on säädön aloitusasento. Sillä asetuksella moottorin pitäisi käynnistyä. Siitä sitten 1/8 kierroksen välein kierretään neulaa sisään kunnes moottori alkaa käydä huonosti. Kannattaa odottaa aina hetki säädön jälkeen. Sitten 1/4 takaisin ulospäin. Säädä yksi kaasutin kerrallaan valmiiksi alhaalta aloittaen.
Tyhjäkäyntikierrokset säädetään noin 800 rpm.
Ihan se sama transom kuin moottorivene.infossa. Valitettavasti.