Kirjoittaja Peter » 25.01.2022 14:53
En ihan hirveitä odottaisi tuloksia tuosta, tuo toimii niin että tuo muuttaa sisääntulevan ilman mittausarvoa lisäämällä vastusta anturin NTC vastuksen kanssa
sarjaan, jos on lambda anturi siihen tulee vastaava huijauspiiri rinnalle.
Lyhyesti, muutetaan imuilman lämpötilan mittausarvoa niin että ECU luulee että on kylmempi kuin mitä on = ECU rikastaa seosta josta saa vähän tehoa lisää.
Koneet on säädetty kulkemaan laihalla seoksella yleensä tehtaalta. Mutta en oikein usko mihinkään 15% lisäykseen ellei lähtökohta ole totaalisen huono.
Itse meinaan omaan yammu F115 projektiin laittaa säätöpotentiometrin tuon anturin kanssa sarjaan jotta voi ajaessa säätää siihen missä parhiten kulkee.
Uskon että sopiva vastusarvo on jossain 1-2kohm nurkilla jos anturi on NTC 2,5k.