Yamarin 600 BR

Yamarin 600 BR

ViestiKirjoittaja Waverunner » 28.05.2020 23:09

Moi,

Mulla on otsikossa mainittu Yamarin 600 vene ja tässä vuosien saatossa on päässyt tuulilasi ja sivuikkunat halkeamaan todennäköisesti liian raisusta ajosta.

Nyt olisi halu laittaa nuo kuntoon. Vaikka tähän "Projektit" ketjuun kirjoitankin niin itse en tätä duunia todennäköisesti osaa tehdä ja kysynkin teiltä veneilyn ystävät että mihin te itse veisitte tuon veneen tämän tuulilasi keissin osalta korjattavaksii?

Vene täällä Kemiönsaarella ja koti pk-seudulla.

Kiitos avusta!

Waverunner
Waverunner
 
Viestit: 2
Liittynyt: 23.07.2018 22:14

Re: Yamarin 600 BR

ViestiKirjoittaja toni » 29.05.2020 19:34

Kysyisin jostain autolaseja asentavasta yrityksestä. usein heillä on myös suoraa lasia mistä leikkaavat palan kuin palan. Itse hakisin polykarbonaatti pleksin ja leikkaisin siitä.sitä pystyy myös taivuttamaan kylmiltään vaikka pöydänkulmaa vasten esim 90 asteen kulmaan ilman säröjä.
toni
 
Viestit: 287
Liittynyt: 21.08.2019 20:35
Paikkakunta: Kymi

Re: Yamarin 600 BR

ViestiKirjoittaja Waverunner » 29.05.2020 23:07

Kiitos Toni vastauksestasi!

Täytyy tuota tosiaan miettiä ja varmaan vähän harjoitella tuolla polykarbonaatilla miten taipuu.

Sivulasit on varmaan aika helpot mutta se tuulilasi joka kaareutuu vielä enemmän tietysti kuin autossa saattaa tällaiselle mämmikouralla olla "tekemätön paikka"?
Ja sitten vielä mietin sitä kiinnitystä siihen karmiin... mites tuon hoitelisitte?

Mistäköhän voisi löytyä ne mitat niin siitä voisin leikata heti alkuun oikean muotoisen palan.

Soittelin YamahaCenteriin tätä samaa asiaa ja sieltä löytyi kyllä varastosta, hieno juttu! Huonompi juttu oli se, että tuolla pleksisarjalla oli hintaa 2.4000,00 euroa (sisälsi sen "karmin")!!!!

Laita Toni ykstyisviestiä jos luulet, että sulla olisi osaaminen tämä homma sovittua korvausta vastaan tehdä niin voisi kiinnostaa.

Tattis!
Waverunner
 
Viestit: 2
Liittynyt: 23.07.2018 22:14

Re: Yamarin 600 BR

ViestiKirjoittaja toni » 30.05.2020 10:55

työ perhe ja omat harrasteet vie kyllä kaiken ajan.mutta sapluunat saat vanhoista laseista. sivulaseista varmaan ihan suoraan ja tuulilasista tekee kartonki sapluunan. käyttäisin vanhoja listoja/karmia en tiedä millaiset on en ole tutkinut kenenkään 600br:n lasin kiinnitystä. Mutta luultavasti alumiini popniitillä kasattu. Se on sitten ihan tilanne ja makuasia kasaako alu popniitillä vai A4 laatuisilla happoruuveilla. Omaan veneeseen leikkasin ihan kulmahiomakoneella ohuella laikalla.tai sitten viet johonkin laitettavaksi.
toni
 
Viestit: 287
Liittynyt: 21.08.2019 20:35
Paikkakunta: Kymi


Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron