Peräöljyn ja vaihtovälin tärkeys

Peräöljyn ja vaihtovälin tärkeys

ViestiKirjoittaja Tommy » 24.11.2017 19:08

Kuvassa 20h ajettu Quicksilver High Performance vaihteistoöljy. Mercury F60 -15 kilpakäytössä.
Vettä tai metallia ei ollut öljyn joukossa, väri vain hieman tummunut.
Liitteet
IMG_20170809_140534.jpg
Tommy
Ylläpitäjä
 
Viestit: 304
Liittynyt: 22.11.2017 10:31

Re: Peräöljyn ja vaihtovälin tärkeys

ViestiKirjoittaja jokander » 13.03.2018 20:44

Väristä ei ainakaan maallikko osaa mitään sanoa. Mutta ainakin Mercruiser perävetolaitteissa tuolla samassa öljytilassa on kartiokytkin, jolla vaihdetaan vaihteet eteen ja taakse. Siellä on metalli metallia vasten ja sanoisin , että kyllä kannattaa vuosittain öljyt vaihtaa , ettei pääse kertymään mitään hiukkasia öljyn sekaan. Sama öljy kuitenkin voitelee laakereita. Minkälaiset vaihteet lienee perämoottoreissa?
jokander
 
Viestit: 13
Liittynyt: 11.03.2018 14:18

Re: Peräöljyn ja vaihtovälin tärkeys

ViestiKirjoittaja Tommy » 14.03.2018 16:23

Pystyakselilla on ratas, joka pyörittää kokoajan kahta ratasta eteen ja taakse. Potkuriakselilla on kytkin joka ottaa vedon rattaan sisäkehän hampaita.

Tämä aihe on suorituskyky kategoriassa sen takia, että vauhtiveneilyssä myös peräöljy näyttää muuttuvan tummaksi jo muutamien tuntien jälkeen.

Omassa retkiveneessä peräöljy ei juurikaan muuta väriä yhden kauden aikana, varsinkaan jos perään ei pääse vettä.
Tommy
Ylläpitäjä
 
Viestit: 304
Liittynyt: 22.11.2017 10:31

Re: Peräöljyn ja vaihtovälin tärkeys

ViestiKirjoittaja jokander » 15.03.2018 17:07

Sama huomio. Öljy kyllä tummuu hiukan, mutta pysyy vihreänä.
jokander
 
Viestit: 13
Liittynyt: 11.03.2018 14:18


Paluu Suorituskyky ja optimointi

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron