70 jammun piristäminen

70 jammun piristäminen

ViestiKirjoittaja Rc51rr » 09.09.2018 20:54

Nyt kaipais kaikkia tietoja 2t 849cc jammun piristämiseen. Kone tulee TG5000 veneeseen. Eli aukioloaikoja, squish väliä, pakoputken moddauksia, kaasarien moddauksia ym...
Rc51rr
 
Viestit: 2
Liittynyt: 30.08.2018 22:07

Re: 70 jammun piristäminen

ViestiKirjoittaja Peter » 17.09.2018 10:20

Vaikea kertoa juuri tarkkoja tuohon koneeseeen mutta samat lainalaisuudet pätee mitä muihinkin 2t vehkeisiin.

Pakokanavien nosto nostaa tehoaluetta ylemmäs (tehottomampi alakierroksilla mutta niitähän ei kukaan käytä) ja vastaavasti kanavien levennys tehostaa koko kierros alueella.

Tietämättä lähtökohtaa ja tavoitekierroksia sekä muita mittoja sanoisin karkeasti että laitat pakokanavat noin 170 asteisiksi, voi kokeilla asteittain nostaa vielä ylemmäs
mutta kannattaa muistaa että niitä ei saa takaisinpäin jos tulee liian korkeat..

Huuhteluiden teko on huomattavasti vaikeampaa ihan käytännössä sekä niissä tulee olla tosi tarkka että suunnat on oikein, lähtökohta voi olla että nostaa ne vaikka yhtä paljon kuin pakoakin silloin blowdown asteet pysyy samana ja tehoaue pysyy suurinpiirtein yhtä leveänä kuin std.Jos jättää huuhtelut vakioiksi niin tehoalue kapenee ja terävöityy.

Lisähuuhtelukanavat. Vakiokanavat ei usein riitä ja ne on kohtuu vaikeat leventää niin että suunnat pysyy. Eli lisä huuhtelukanavia voi jyrsiä sinne boostin ja huuhteluiden väliin.

Putki. Mitään oikeata tehariahan rikiin ei mahdu joten pitää valita huonoista vaihtoehdoista se paras. Ensimmäinen ongelma tulee jo siinä kun sylintereillä on kaikilla eri pituiset pakokanavat ennen kuin tulevat ulos varsinaiseen pakoputkeen. Imupulsseista saa vähän hyötyjä eli tee putkesta koko pituudeltaan diffuusori, pituus lienee jossain 25-30cm ja vesi jäähdytys pois putkesta. Tällainen putki toimii mahdollisimman laajalla kierrosalueella "imevästi" niin että imua on kun pako on auki ja huuhtelut auki ja näinollen auttaa huuhtelussa.

kampikammiosta ja kanavista tietenkin kaikki terävät kulmat pyöristetään niin virtaa paremmin.

kaasareista olen jostain lukenut että tuohon sopisi 90:sen .. en lähtis modaamaan nykyisiä muuten kuin eri suuttimia kokeilemaan. Suuttimia varten kannattaa
tehdä sellainen modaus että tekee vaikka vakiosuuttimista adapterit johon keskelle tekee M5 kierteen jolloin löytyy suuttimia Keihinin moto kaasareista vaikka mitä kokoja ja edullisesti.

Sytkä . ohjelmoitava tietenkin paras mutta jos vakiota pitää käyttää niin kannattaa olla varovainen ennakon kanssa ettei hajota turhaan konetta.

Kannet. En ole suurten puristusten kannalla koska se lisää järkyttävästi laakereiden kuormaa mutta koska pakokanavaa nostetaan puristuspaineet tippuu , niin tätä kompensoidakseen
voi kansia pienentää vastaavasti , tai vähän enemmän. Puristuksilla ei ole juurikaan merkitystä tehoon max kierroksilla paitsi että jos on kovat puristukset moottorin kierrokset ei "veny".

Tässä pääpiirteissään. Ja ettei olisi liian helppoa niin kaikki vaikuttaa vähän kaikkeen.
Peter
 
Viestit: 7
Liittynyt: 27.06.2018 18:16

Re: 70 jammun piristäminen

ViestiKirjoittaja Rc51rr » 23.09.2018 13:36

Kiitos näistä tiedoista.... tottahan se onkin että aika samoja moddauksia tehdään kuin muissakin 2-t vehkeissä... aikoinaan paljonkin tehtailtiin RR pyöriä jarrupenkissä... Tämä veneiden pakoputki vaan hämmentää kovasti... :shock:
Rc51rr
 
Viestit: 2
Liittynyt: 30.08.2018 22:07


Paluu Suorituskyky ja optimointi

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron